Pewnego ... 13 dnia listopada miałem okazję przyjrzeć się "pakowaniu się" załogi śmigłowca Lotniczego Pogotowia Ratunkowego i odlotu ze szczecińskiego całodobowego lotniska przy szpitalu SPSK 1 na Unii Lubelskiej.
W poszukiwaniu informacji na temat tego typu śmigłowców natrafiłem na stronę
http://pokazylotnicze.pl/... gdzie znalazłem takie oto informacje:
EC-135 jest dwusilnikowym śmigłowcem wielozadaniowym, produkowanym przez międzynarodowy (Francja, Niemcy, USA) koncern Eurocopter. Śmigłowiec wykorzystywany jest najczęściej przez policję, służby ratunkowe, a także przez użytkowników korporacyjnych oraz do transportu prywatnego. Śmigłowiec dopuszczony jest do lotów IFR (instrument flight rules) – lot tylko na przyrządach, bez widoczności.
W danych technicznych na w/w stronie zawarto takie oto informacje:
- Konstrukcja: w większości kompozytowa, śmigło ogonowe zabudowane, podwozie płozowe
- Napęd: dwa silniki Pratt & Whitney PW206B2 o mocy 612 KM każdy lub Turbomeca Arrius 2B2 o mocy 592 KM każdy
- Masa:
o własna: 1465 kg
o maksymalna startowa: 2835 kg
- Wymiary:
o średnica wirnika głównego: 10,20 m
o długość: 12,16 m
o wysokość: 3,62 m
- Osiągi:
o prędkość:
+ maksymalna: 259 km/h
+ wznoszenia (lot pionowy): 7,6 m/s
o pułap: 3045 m
o zasięg: 595 km
- Załoga: 1 pilot + 7 pasażerów [dane dotyczą wersji pasażerskiej]
Zaprezentowany na zdjęciach Eurocopter EC135 SP-HXH pochodzi według wszelkich gwiazd na niebie i ziemi z internetem włącznie z bazy HEMS we Wrocławiu
Są zdjęcia to może i mały film nakręcony podczas tego spotkania ukazujący Eurocoptera od chwili uruchomienia do czasu odlotu z tego lądowiska:
C.D.N.
W kolejnej odsłonie zaprezentuję zdjęcia tego śmigłowca w HDR'ach które udało mi się zrobić i poskładać do kupy. Do zobaczenia.
Ilu pasażerów??
OdpowiedzUsuńZałoga to pilot+ ratownik/pielęgniarka+ lekarz+ leżący pacjent+ okazjonalnie dodatkowa osoba (np. kandydat na ratownika medycznego)
Czyli pilot+ maksymalnie 4 osoby (więcej nie wejdze)
Heh :) Dobra uwaga.
OdpowiedzUsuńZabrało w cytacie że dane te dotyczą wersji ... pasażerskiej. Dzięki. Lecę poprawić.
Gwiazdy kłamią :) HXH nigdy nie bazował we Wrocławiu. Wówczas był to Szczeciński 'Ratownik 11'. BTW śmigłowce nie są przypisane na stałe do poszczególych baz.
OdpowiedzUsuńPrzepraszam ale każda baza ma swojego Eurocoptera!Jestem ratownikiem LPR-u:)
OdpowiedzUsuńdziękuję teraz już wiem bardzo mi się podoba wasz ec-135
OdpowiedzUsuńpozdrowienia od mojej mamy pielęgniarki miłej służby ...odpisz jak możecie
prawda to że macie kanał podstawowy służby zdrowia KSWL -uo02
OdpowiedzUsuńNie potwierdzam i nie zaprzeczam. Tego akurat nie wiem.
OdpowiedzUsuńZdarzają się przypadki, kiedy załoga ma na pokładzie przypadkowego pasażera? Czy jest to niezgodne z regulaminem? Widziałem raz jak lądował u mnie w Ostrołęce ten helikopter (SP-HXH), rozmawiałem z pilotem ale nie miałem śmiałości zapytać czy mogą mnie zabrać na pokład.
OdpowiedzUsuńZawsze jest przypadkowy pasażer ;) a na poważnie chyba nie wolno załodze zabierać przypadkowych pasażerów?
OdpowiedzUsuń