About

15 listopada 2010

Szczecińskie tramwaje Konstel serii 105

To już ostatni powrót do sobotniej wizyty w tramwajowej Zajezdni Pogodno przy Wojska Polskiego na prezentacji nowego nabytku Tramwai Szczecińskich jakim jest Pesa 120Na Swing. Dla mnie te otwarte 3 godziny terenu dla mieszkańców i nie tylko to przyjemne chwile. Przyjemne tym bardziej że dopisała pogoda.
Trochę się zgubiłem i wielu rzeczy nie zobaczyłem dokładnie. Wielu rzeczy to :inne udostępnione ludziom tramwaje.Tatry, helmuty i ten powyżej Konstal 105N.
Może za czas jakiś będę mógł znowu przyjrzeć się w miarę możliwości dokładniej wszystkiemu co udostępnione było teraz, a czego nie dojrzałem czy też nie zobaczyłem. Wracając jednak do teraźniejszości: gdzieś pomiędzy tym wszystkim zająlem się [uwagę moją przyciągnęły] stojącymi za białoczerwoną taśmą w wagonowni [?] Konstalami z serii 105 cośtamcośtam.
Szczególnie fajnie prezentowały się te trzy powyżej. Niby te same a jednak inne. Jak trójka dzieciaków jednej rodziny. Trzej bracia, a może trzy siostry? Jak dla mnie urokliwe to miejsce jego kolorystyka i wygląd dodały im pewnego uroku. Stoją jakby mówiły już za czas jakiś przyjdzie i na nas pora. Czy podzielą losy tych najstarszych odrestaurowanych 4N? Czas pokaże. Może kiedyś tak jak i One będą stały dumnie przed "garażem" udostępnione dla szerokiej publiczności?
A oto trochę informacji o tych tramwajach zaczerpniętych z wikipedii:
Konstal 105N – oznaczenie tramwaju wytwarzanego w latach 1973-1979 przez zakłady Konstal w Chorzowie. Wersja wąskotorowa tego tramwaju oznaczona została jako 805N. Wagony te w momencie powstania były konstrukcją nowoczesną, wyróżniającą się zarówno budową (kanciaste pudło) jak i znacznie lepszymi parametrami eksploatacyjnymi niż inne polskie wagony eksploatowane w tamtych latach. Obecnie większość z nich została skasowana albo przebudowana na wagony Konstal 105Na/805Na. ... 
105N to jednoczłonowy, jednokierunkowy wagon silnikowy, wyposażony w cztery pary drzwi. Tramwaj Konstal 105N miał być początkowo nowszą wersją tramwaju Konstal 13N. Z tego względu podczas budowy zastosowano wiele elementów i rozwiązań tożsamych z tramwajami 13N szczególnie jeśli chodzi o elektrykę oraz mechanikę. Jednakże otrzymały inne, bardziej kanciaste pudła oraz znacznie lepsze silniki.
No dobra - tyle starczy wszak link do większej ilości informacji jest w tekście powyżej. A jakie są każdy widzi i może większość nawet osób miała okazję przejechać się tymi tramwajami.
Lokalizacja: Szczecin, Polska

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Labels'y

Amethyst Amsterdam an2 architektura arkońska arkoński Armii Audi Auto Union balon Baltivia bamberka bosman express brama bratek Bukowa bukowiec Bukowo bulwar burza chmury Chojna Cmentarz Cmentarz Centralny css-13 Czarna Perła Dar Młodzieży Delfin DKW dni morza dom dromader dworzec dziwnów EC135 elewator Eurocopter Euroferry Brindisi Fiat fontanna Ford gartz Gaudamus gołąb grobowiec grzyby Haken Halicz hegemann II helikopter Honda inż Stanisław Łęgowski Isar Highway Jasne Błonia jezioro kałuża Kaman kamienica Kapitan Kolberger kolej komar Konstal kopiec kos kościół kot krajobraz księżyc kukułowo kwiaty lapidarium las leśniczówka locknitz locknitzer lokomotywa lotniczy łąka łęknica Łękno mała masowiec Mazovia Mercury Mi-14 Mi-2 Międzyzdroje Mig-29 Mir morze Most Długi Nawigator XXI niebo Odra okrzeja owady parowóz pesa Petersburg pies piknik piorun PKP pks planeta plaża podbrzezie pogłębiarka Pogodno polesie Police Polonia pomnik port Portowa Poznań prom Przygodna przystanek PT 47 ptak quistorpa Radzieckiej rail Ratownik rower ruiny Rybacka rynek Saba samolot Seasprite SH-2G sienkiewicz Skania słońce SP-HXG SP-HXH SP-HXU spsk1 sroka stacja Stare Miasto Stargard Szczeciński Starówka statek station Stepnica stettiner struga Su-22 Super Suzuki swing Szczecin szczecińska szczeciński szpital szybowiec śmigłowiec świdwin Świnoujście tolkien tor tramwaj Trasa Zamkowa Trzebież tulipan turzyn ulica unii lubelskiej Viscaria Wały Chrobrego Wawel wielkopolska Wierzbak wiewiórka wieża Wisełka wodolot wola okrzejska Wolin wyrzutnie Wyspa Pucka Yakovlev zachód słońca zajezdnia Zalesie Zalew Szczeciński zamek Żołnierzy

Blogroll

BTemplates.com

Mig-29 Świdwin 2012

Pozwolę sobie powrócić do pikniku lotniczego w Świdwinie. Były śmigłowce wojskowe to czas podrzucić trochę samolotów wojskowych. Na pierwszy ogień pójdzie Mig-29 którego zobaczyłem pierwszy raz z tak bliskiej

Isar Highway

W pewne niedzielne sierpniowe popołudnie korzystając z ładnej pogody i ochoty wypicia małego piwka udaliśmy się jak zwykle w takich chwilach do Trzebieży. Tu siedząc pod elementem nawigacyjnym (a raczej u jego stóp)

Szczeciński piknik lotniczy 2012

Miałem wczoraj okazję skorzystać z zaproszenia Aeroklubu Szczecińskiego na tytułowy Szczeciński Piknik Lotniczy na lotnisku w Dąbiu. Swego czasu byliśmy tam razem z królową na bodajże 60-cio leciu aeroklubu. Podobało się.

M/f Polonia w Świnoujściu

Mimo bardzo nieciekawej pogody na powitanie Świnoujścia postanowiliśmy dostać się koło "wiatraka" na cyplu wyjścia w morze z portu. Opłacało się tam pójść bo i pogoda się w tym miejscu zmieniła diametralnie i

Świdwin w kilka godzin cz.1

Szybkie raz, dwa, trzy i ... padło tej soboty na: Świdwin [z niemiecka Schivelbein]. Jest to miasto i gmina w północno-zachodniej Polsce, w woj. zachodniopomorskim; jest siedziba powiatu świdwińskiego,

Hegemann II - pogłębiarka

Miałem okazję pooglądać pracę tytułowej pogłębiarki ssąco-nasiębiernej Hegemann II podczas prac przy pogłębianiu wejścia do portu w Dziwnowie. Kilka tygodni wcześniej widziałem ją chwilę w Trzebieży ale tam