To już ostatni powrót do sobotniej wizyty w tramwajowej Zajezdni Pogodno przy Wojska Polskiego na prezentacji nowego nabytku Tramwai Szczecińskich jakim jest Pesa 120Na Swing. Dla mnie te otwarte 3 godziny terenu dla mieszkańców i nie tylko to przyjemne chwile. Przyjemne tym bardziej że dopisała pogoda.
Trochę się zgubiłem i wielu rzeczy nie zobaczyłem dokładnie. Wielu rzeczy to :inne udostępnione ludziom tramwaje.Tatry, helmuty i ten powyżej Konstal 105N.
Może za czas jakiś będę mógł znowu przyjrzeć się w miarę możliwości dokładniej wszystkiemu co udostępnione było teraz, a czego nie dojrzałem czy też nie zobaczyłem. Wracając jednak do teraźniejszości: gdzieś pomiędzy tym wszystkim zająlem się [uwagę moją przyciągnęły] stojącymi za białoczerwoną taśmą w wagonowni [?] Konstalami z serii 105 cośtamcośtam.
Szczególnie fajnie prezentowały się te trzy powyżej. Niby te same a jednak inne. Jak trójka dzieciaków jednej rodziny. Trzej bracia, a może trzy siostry? Jak dla mnie urokliwe to miejsce jego kolorystyka i wygląd dodały im pewnego uroku. Stoją jakby mówiły już za czas jakiś przyjdzie i na nas pora. Czy podzielą losy tych najstarszych odrestaurowanych 4N? Czas pokaże. Może kiedyś tak jak i One będą stały dumnie przed "garażem" udostępnione dla szerokiej publiczności?
A oto trochę informacji o tych tramwajach zaczerpniętych z
wikipedii:
Konstal 105N – oznaczenie tramwaju wytwarzanego w latach 1973-1979 przez zakłady Konstal w Chorzowie. Wersja wąskotorowa tego tramwaju oznaczona została jako 805N. Wagony te w momencie powstania były konstrukcją nowoczesną, wyróżniającą się zarówno budową (kanciaste pudło) jak i znacznie lepszymi parametrami eksploatacyjnymi niż inne polskie wagony eksploatowane w tamtych latach. Obecnie większość z nich została skasowana albo przebudowana na wagony Konstal 105Na/805Na. ...
105N to jednoczłonowy, jednokierunkowy wagon silnikowy, wyposażony w cztery pary drzwi. Tramwaj Konstal 105N miał być początkowo nowszą wersją tramwaju Konstal 13N. Z tego względu podczas budowy zastosowano wiele elementów i rozwiązań tożsamych z tramwajami 13N szczególnie jeśli chodzi o elektrykę oraz mechanikę. Jednakże otrzymały inne, bardziej kanciaste pudła oraz znacznie lepsze silniki.
No dobra - tyle starczy wszak link do większej ilości informacji jest w tekście powyżej. A jakie są każdy widzi i może większość nawet osób miała okazję przejechać się tymi tramwajami.
0 komentarze:
Prześlij komentarz