About

11 listopada 2010

Trzebież pod koniec października

Miało być fajnie - wychodząc z domu zero wiatru, ciepło i przyjemnie. Jednak już w Policach okazało się że nieźle dmuchać zaczęło. Na miejscu - na plaży wiało już całkiem nieźle, a to tylko różnica 45 minut i 34 kilometrów od chwili i miejsca wyjazdu.
Na plaży nie dało się długo wytrzymać zresztą byliśmy tam jedynymi osobami. Dookoła jak okiem sięgnął tylko ja i Ona. No może z lekka przesadziłem było jeszcze sporo ludzi [chyba] na ...
ludzi na statku szkolno-badawczym m/v Nawigator XXI należącym do Akademii Morskiej w Szczecinie, który odbywał zapewne jakiś mały rejs szkoleniowy. Jak by ktoś miał ochotę zajrzeć na stronę poświęconej temu statku/stakowi to proszę oto link do niej: Statek szkolno-badawczy m/v Nawigator XXI.
Jako że naprawdę pizgało na plaży szybko się zmyliśmy do "centrum" Trzebieży. Centrum to tak gdzieś w okolicach hotelu Portowa. Muszę przyznać że nigdy nie zawitałem w jego progi więc nie będę tu go ani chwalił ani ganił. Jeśli ktoś tam był to może walnąć dla innych jakiś mały komentarz na jego temat. Swego czasu byłem w Delfinie [przy promenadzie na plaży] i muszę przyznać że żarcie mieli OK. Dobra - powyższego starczy wracamy do Trzebieży.
Jest coś fajnego w niej a raczej w jednej jej uliczce. Jest to ulica Rybacka. Jest naprawdę zajebista ma w sobie pewne piękno którego nie mogę opisać. Ma urok małej spokojnej uliczki i co ciekawe wszędzie takie uliczki z taką zabudową wyglądają podobnie. Nie ważne czy to Polska, Niemcy czy Holndia i inne takie miejsca. Kiedy są tak puste łażąc po nich wypoczywam. Nie żebym nie lubił ludzi ale w takim miejscu psuli by Oni całokształt takich miejsc. Wiem dla innych swoją osobą także bym to robił :).

Jest to naprawdę fantastyczny widok [jak dla mnie] mogę się takim miejscom przyglądać godzinami. Mogę też bez celu łazić takimi uliczkami non stop. Widok jest wspaniały. Psują trochę go te żółte skrzynki gazowe no ale to już wymóg naszych czasów.
Na końcu tej uliczki [Rybacka] stoi sobie kościół. Jaka jest jego bardzo krótka historia? Ano taka:
Kościół pod wezwaniem Podwyższenia Świętego Krzyża w Trzebieży z 1359 roku, wzniesiony z dużych głazów polnych na zaprawie cementowej znajduje się w rejestrze zabytków, podobnie jak budynek przy ul. Rybackiej 5. Do roku 1552 prawo patronatu nad kościołem i osadą należało do księcia, a jurysdykcyjnie do archidiakonatu szczecińskiego. Następnie kościół stał się parafią dla Drogoradza, Niekłończycy i Kopicy, a po 1587 zborem ewangelickim. Po roku 1745 wybudowano nowy kościół na planie prostokąta, z długimi oknami, wieżą, dwoma dzwonami, barokową kopułą i chórem
Powyższe pochodzi ze strony: trzebież.pl bardziej rozbudowana historia kościoła jak i miasta dostępna jest na innej stronie: www.trzebiez.pl.
Jak już na wstępie wspomniałem zimno było tej październikowej niedzieli, było tak zimno że mimo wielkiej chęci spędzenia tego dnia w tym miejscu musieliśmy zmienić swoje plany. Jeszcze próba odwiedzenia "przejścia granicznego", rzut oka na sprzęt SARu oraz przystani i ... chodu w stronę Szczecina.
No nic pogoda nie dopisała ale ... ale kiedy jechaliśmy tutaj mijaliśmy w Policach starą opuszczoną stację benzynową. Kiedy ją przyuważyłem obiecałem sobie że w drodze powrotnej zajadę w to miejsce. Słowa dotrzymałem i oto jak przedstawia się stacja benzynowa Orlenu w Policach przy ulicy Jasienickiej:

Co do stacji Orlen to trzeba uważać by nie wpaść kołami w dziury od kanalizacji. Ktoś zajumał wszystkie przykrywy. Wieczorem z braku oświetlenia można się nieźle załatwić. Na stacji spędziliśmy trochę czasu - autko jak i stacja wzięły udział w sesji fotograficznej. Szczególnie stacja której poświęciłem trochę czasu na zabawę w HDRy. Jaki wyszedł tego efekt można zobaczyć we wpisie na moim "motoryzacyjnym" blogu - o tutaj kliknij i się przenieś.

Labels'y

Amethyst Amsterdam an2 architektura arkońska arkoński Armii Audi Auto Union balon Baltivia bamberka bosman express brama bratek Bukowa bukowiec Bukowo bulwar burza chmury Chojna Cmentarz Cmentarz Centralny css-13 Czarna Perła Dar Młodzieży Delfin DKW dni morza dom dromader dworzec dziwnów EC135 elewator Eurocopter Euroferry Brindisi Fiat fontanna Ford gartz Gaudamus gołąb grobowiec grzyby Haken Halicz hegemann II helikopter Honda inż Stanisław Łęgowski Isar Highway Jasne Błonia jezioro kałuża Kaman kamienica Kapitan Kolberger kolej komar Konstal kopiec kos kościół kot krajobraz księżyc kukułowo kwiaty lapidarium las leśniczówka locknitz locknitzer lokomotywa lotniczy łąka łęknica Łękno mała masowiec Mazovia Mercury Mi-14 Mi-2 Międzyzdroje Mig-29 Mir morze Most Długi Nawigator XXI niebo Odra okrzeja owady parowóz pesa Petersburg pies piknik piorun PKP pks planeta plaża podbrzezie pogłębiarka Pogodno polesie Police Polonia pomnik port Portowa Poznań prom Przygodna przystanek PT 47 ptak quistorpa Radzieckiej rail Ratownik rower ruiny Rybacka rynek Saba samolot Seasprite SH-2G sienkiewicz Skania słońce SP-HXG SP-HXH SP-HXU spsk1 sroka stacja Stare Miasto Stargard Szczeciński Starówka statek station Stepnica stettiner struga Su-22 Super Suzuki swing Szczecin szczecińska szczeciński szpital szybowiec śmigłowiec świdwin Świnoujście tolkien tor tramwaj Trasa Zamkowa Trzebież tulipan turzyn ulica unii lubelskiej Viscaria Wały Chrobrego Wawel wielkopolska Wierzbak wiewiórka wieża Wisełka wodolot wola okrzejska Wolin wyrzutnie Wyspa Pucka Yakovlev zachód słońca zajezdnia Zalesie Zalew Szczeciński zamek Żołnierzy

Blogroll

BTemplates.com

Mig-29 Świdwin 2012

Pozwolę sobie powrócić do pikniku lotniczego w Świdwinie. Były śmigłowce wojskowe to czas podrzucić trochę samolotów wojskowych. Na pierwszy ogień pójdzie Mig-29 którego zobaczyłem pierwszy raz z tak bliskiej

Isar Highway

W pewne niedzielne sierpniowe popołudnie korzystając z ładnej pogody i ochoty wypicia małego piwka udaliśmy się jak zwykle w takich chwilach do Trzebieży. Tu siedząc pod elementem nawigacyjnym (a raczej u jego stóp)

Szczeciński piknik lotniczy 2012

Miałem wczoraj okazję skorzystać z zaproszenia Aeroklubu Szczecińskiego na tytułowy Szczeciński Piknik Lotniczy na lotnisku w Dąbiu. Swego czasu byliśmy tam razem z królową na bodajże 60-cio leciu aeroklubu. Podobało się.

M/f Polonia w Świnoujściu

Mimo bardzo nieciekawej pogody na powitanie Świnoujścia postanowiliśmy dostać się koło "wiatraka" na cyplu wyjścia w morze z portu. Opłacało się tam pójść bo i pogoda się w tym miejscu zmieniła diametralnie i

Świdwin w kilka godzin cz.1

Szybkie raz, dwa, trzy i ... padło tej soboty na: Świdwin [z niemiecka Schivelbein]. Jest to miasto i gmina w północno-zachodniej Polsce, w woj. zachodniopomorskim; jest siedziba powiatu świdwińskiego,

Hegemann II - pogłębiarka

Miałem okazję pooglądać pracę tytułowej pogłębiarki ssąco-nasiębiernej Hegemann II podczas prac przy pogłębianiu wejścia do portu w Dziwnowie. Kilka tygodni wcześniej widziałem ją chwilę w Trzebieży ale tam